کد قالب کانون خط‌ های قرمز روابط عاطفی: چه زمانی باید به رابطه پایان داد؟

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 375
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 375
بازدید ماه : 603
بازدید کل : 153259
تعداد مطالب : 2266
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1403

خط های قرمز روابط عاطفی چه زمانی باید به رابطه پایان داد

روانشناسان و مشاوران، همواره توصیه می‌کنند از معاشرت با افرادی که هیچ خط قرمزی در روابط خود ندارند، پرهیز کنیم. این هشدار در روابط عاطفی بسیار جدی‌تر از دیگر روابط است. اما ما دقیقاً باید به دنبال چه علائمی باشیم؟ چه چیزهایی در یک رابطهٔ انسانی و درست، خط قرمز محسوب می‌شوند؟ اگر شریک عاطفی‌مان خطوط قرمز را رد کرد باید چگونه با او برخورد کنیم؟

خط قرمزهای روابط عاطفی چه هستند؟

خط قرمزهای رابطه، نشانه‌های هشدار دهنده‌ای هستند که وجود الگوها یا رفتارهای ناسالم بین ما و شریک عاطفی‌مان را تأیید می‌کنند. در بیشتر مواقع، عشق و شهوت باعث می‌شود تا این خطوط، پیش چشمان ما تیره و تار شوند و اغلب سعی می‌کنیم آن‌ها را نادیده بگیریم.

اما واقعیت این است که باید بپذیریم عبور از خطوط قرمز، اغلب نشان دهندهٔ نوعی سوءاستفادهٔ عاطفی است. شناختن این خطوط به ما کمک می‌کند به علائم بیشتر توجه کنیم و در شرایط حساس، برخورد مناسبی داشته باشیم. همچنین، اگر لازم شد، رابطه را با آگاهی کامل به پایان برسانیم. در ادامه بیشتر دربارهٔ این موضوع صحبت کرده‌ایم.

 

در روابط عاطفی چه خط قرمزهایی وجود دارد؟

خطوط قرمز اصلی در روابط عاطفی به معنی رفتارهایی است که هر دو طرف نباید انجام دهند. اگر یک رفتار ناسالم چندین بار تکرار شود، به این معنی است که فرد به خطوط قرمز پایبند نیست و می‌تواند آسیب‌های روانی و حتی جسمی زیادی به شریک خود برساند.

شناخت این خطوط، علاوه بر اینکه به ما کمک می‌کند تا در رابطهٔ عاطفی خود، رفتارهای درستی انجام دهیم؛ می‌تواند ما را نسبت به مراقبت از خود در یک رابطه، هوشیارتر کند. در ادامه، مهم‌ترین خط قرمزهای یک رابطه که باعث و بانی بیشترین مشکلات روابط عاطفی هستند را ذکر کرده‌ایم:

دروغگویی مکرر

اینکه شریک عاطفی شما مدام دروغ بگوید، نشانهٔ خوبی نیست. دروغ‌ها می‌توانند کوچک باشند؛ مانند: عدم صداقت دربارهٔ جایی که می‌روند. گاهی هم بزرگ و عجیب؛ مانند اینکه به شما نگویند چقدر بدهی دارند و طوری رفتار کنند که انگار بدهکار نیستند. وقتی دروغ‌ها تکرار می‌شوند، پایه‌های محکم یک رابطه عاطفی را می‌لرزانند و آیندهٔ آن را متزلزل می‌کنند.

انتقاد و تحقیر مداوم

شریکی که مدام از شما انتقاد می‌کند یا شما را تحقیر می‌کند، اثرات بدی بر عزت نفس شما می‌گذارد؛ حتی اگر این انتقادها و تحقیرها به روشی ظریف و منفعلانه باشد. اینگونه رفتارها، نوعی سوءاستفادهٔ عاطفی محسوب می‌شود که حس اضطراب و ناامنی را وارد رابطه می‌کند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ نشان داد که سوءاستفادهٔ عاطفی می‌تواند به اندازهٔ آزار جسمی مضر باشد؛ زیرا هم باعث افسردگی می‌شود و هم به کاهش اعتماد به نفس کمک می‌کند. بنابراین، این خط قرمز قطعاً باید جدی گرفته شود. توجه به این رفتارِ شریک زندگی‌تان ضروری است. اگر او از قبول مسئولیت یا ابراز تمایل به تغییر، امتناع می‌ورزد، زمان آن رسیده که رابطه را دوباره ارزیابی کنید؛ شاید لازم باشد در جلسات مشاوره زوج درمانی شرکت کنید.

عدم تمایل به سازش

اگر شریک زندگی شما حتی در مورد چیزهای کوچک حاضر به سازش نیست، باید با احتیاط پیش بروید.

لازم است این موضوع را جدی بگیرید که اگر شریک شما همهٔ تفاوت‌های فردی کوچک و بزرگ را یک طرفه می‌کند و طوری رفتار می‌کند که انگار حق با اوست، ممکن است در نهایت به سازش بیش از حد شما منجر شود.

این سازش می‌تواند در طولانی مدت، احساس رنجش، آسیب دیدگی، سوءتفاهم و نارضایتی را در شما به وجود بیاورد. در روابط سالم، هر دو نفر نیازها و خواسته‌های یکدیگر را در نظر می‌گیرند و سازش برای هیچ کدام، خیابان یک طرفه نیست.

عدم حمایت از شما و رابطه

در یک رابطه عاطفی «خواستن» به تنهایی موجب دوام رابطه نمی‌شود. افراد باید به طور فعال رفتارهایی از خود بروز دهند که نشان دهندهٔ حمایت از شریک زندگی و رابطه‌ٔشان باشد. اگر شریک زندگی شما فعالانه از شما و رابطه حمایت نمی‌کند، یکی از خط قرمزهای مهم رابطه را رد کرده است. این عدم تعهد می‌تواند مشکلاتی اساسی در مسیر رابطه ایجاد کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: خط قرمز های قرآنی
برچسب‌ها: خط قرمز های قرآنی